De mogelijkheden om verschillende informatiesystemen met elkaar te laten communiceren zijn eindeloos. Je hebt een flinke dosis vakkennis nodig om door het bos nog de bomen te zien. Graag willen we je wapenen om je werk nog beter te doen en organiseren daartoe op dinsdag 18 en donderdag 20 juni twee opleidingsdagen specifiek voor integratieprofessionals, met en zonder ervaring. 

Lees meer

Op woensdag 24 april zorgde Amaron voor een primeur: voor het eerst organiseerden we een gebruikersevent voor Workflower-klanten. De enthousiaste medewerkers van zes ziekenhuizen kwamen naar AZ Alma in Eeklo om te luisteren en in gesprek te gaan met het Amaron development team.

De processen in de gezondheidssector worden meer en meer geformaliseerd en geautomatiseerd. BPMN is de perfecte standaard om deze processen te beschrijven en te implementeren. We willen staf- en beleidsmedewerkers dan ook graag laten kennismaken met de mogelijkheden die deze standaard biedt tijdens een interactieve opleidingsdag op 18 juni.

Lees meer

Op 6 juni tekent Amaron present op het congres HR in de zorg. Alle schijnwerpers zullen gericht zijn op Workflower, onze veelzijdige applicatie voor de automatisering van klinische, administratieve en logistieke processen. Workflower neemt ook heel wat werk uit handen van de medewerkers op de personeelsdienst in zorginstellingen. Met Workflower kan je bijvoorbeeld aanvragen voor tijdsduurverkorting en allerlei verloven geautomatiseerd afhandelen, net als de taken die uitgevoerd moeten worden bij de in- of uitdiensttreding van artsen en nieuwe medewerkers.
Lees meer

Op donderdag 16 mei organiseert ICT4care zijn 23ste colloquium ‘ICT en gezondheidszorg’. Op de stand van Amaron kom je alles te weten over onze oplossingen voor informatie-uitwisseling en eHealth. En uiteraard kun je er ook terecht met al je vragen over Workflower, het universele Amaron-platform voor procesautomatisering in de zorg. Lees meer


WORKFLOWER USE CASE

Een correcte registratie en opvolging van ziekenhuisopnames is best een complexe administratieve aangelegenheid. Het proces start zodra de behandelende arts een afspraak maakt voor een opname, ingreep of behandeling, en eindigt wanneer de patiënt in het ziekenhuis arriveert en de opname geregistreerd wordt. Indien een afspraak wordt uitgesteld of geannuleerd, krijg je al helemaal een ingewikkelde puzzel. Misschien moet je de planning in het operatiekwartier aanpassen of klopt de planning van de bedden niet meer… Om alles geregeld te krijgen en de informatie te laten doorstromen tussen de verschillende afdelingen, begin je over en weer te bellen. Zo zijn jij en je collega’s al snel een stuk van de dag kwijt.

Lees meer

Op de HR-afdeling breekt een drukke periode aan. Uw collega’s smeden vakantieplannen en u moet ervoor zorgen dat er continu handen genoeg zijn om al het werk te verrichten. Gelukkig zijn er jobstudenten die een aantal taken op zich kunnen nemen. Maar hoe krijgt u de vakantieregeling vlot ingevuld, zonder dat u zelf in tijdnood raakt?   Lees meer

Amaron maakt een flinke groeispurt door. Om te kunnen voldoen aan de almaar toenemende verwachtingen van onze klanten en partners zijn we de afgelopen maanden intens op zoek gegaan naar nieuwe medewerkers. En die hebben we ook gevonden. Graag stellen we onze nieuwe rekruten aan jullie voor. Lees meer

Om wettelijk in orde te zijn met het elektronisch aanvragen van laboratoriumonderzoeken, moet een laboratoriumorder afkomstig zijn van een arts. Vandaag heeft het papieren aanvraagformulier dat samen met de monsters wordt afgeleverd in het laboratorium bewijskracht. Maar hoe zal dit gebeuren in de toekomst, wanneer er geen gebruik meer wordt gemaakt van het papieren formulier? Hoe weet je dan zeker of het een arts is die het order plaatst? Lees meer

Bij patiënten die opgenomen zijn in het ziekenhuis, registreren mobiele spot check monitoringssystemen een aantal vitale functies. Het is cruciaal dat deze gegevens ook doorstromen naar het patiëntendossier en dat dit op een gestructureerde en flexibele manier gebeurt. Lees meer