Wanneer een patiënt wordt doorverwezen naar je ziekenhuis, moet je de patiënt en de bijbehorende gegevens (die via eHealthBox zijn aangeleverd) koppelen aan de correcte patient-ID. In volgende scenario’s is dit niet vanzelfsprekend, en dan kan Workflower een handje helpen:
- De aangeleverde data voor de doorverwezen patiënt bevatten geen rijksregisternummer. Workflower start dan een proces om de doorverwijzing op basis van de beschikbare identificatiegegevens te koppelen met een gekende patiënt in het EPD of ZIS van het ziekenhuis.
- Het rijksregisternummer is gekend, maar de patiënt heeft nog geen patiënt-ID in het ziekenhuis. Workflower bewaart de aanvraag en bijbehorende patiëntinformatie in een buffer. Op het moment dat de patiënt zich aanmeldt en een patiënt-ID gecreëerd wordt (via een A01-bericht), zorgt Workflower ervoor dat het rijksregisternummer en de patiënt-ID aan elkaar gekoppeld worden.
In beide gevallen worden de aangeleverde documenten opgeladen in het medisch dossier. Zo hebben de artsen in het ziekenhuis toegang tot de patiëntinformatie die ze nodig hebben.