Ziekenhuizen gaan steeds vaker procesmatig werken, dit mede onder druk van de kwaliteitssystemen. Bij het automatiseren van deze processen kunnen technologieën zoals Business Process Management (BPM) soelaas brengen, maar tot dusver waren het bijna uitsluitend de grote spelers die dergelijke tools en services aanboden.

Voor ziekenhuizen is het financieel vaak niet haalbaar om met dergelijke partners in zee te gaan; bovendien is dit niet altijd wenselijk, omdat de ziekenhuisomgeving een heel aparte aanpak vergt, een aanpak die de grote spelers niet altijd in de vingers hebben.

“Omdat we zo dicht bij onze klanten staan, kunnen we de processen in de gezondheidszorg op een innoverende manier automatiseren.”
Tom De Caluwé, directeur Amaron

Amaron is zich, als integrator in tal van ziekenhuizen, als geen ander bewust van deze behoefte en ontwikkelde daarom Workflower, een professionele BPM-software specifiek voor de zorgsector. Met Workflower kunnen ziekenhuizen hun processen definiëren, documenteren en implementeren, dit op alle niveaus, of het nu gaat om patiëntendata, facturatiegegevens of onderzoeksresultaten…

Voor ons team was het echter een hele uitdaging om de switch te maken van een louter servicegericht bedrijf naar een bedrijf dat zélf een product op de markt brengt. Om dit op een duurzame manier te kunnen waarmaken, hebben we coach Maarten Laga van Innotek in de arm genomen. Samen hebben we een heel traject afgelegd, en onze marketing en strategie tot in de puntjes uitgewerkt.

En we zijn best trots op het resultaat… Sinds de lancering van Workflower in juni 2015 zijn er al een tiental klanten, in binnen- en buitenland, die een project hebben lopen met Workflower. Binnenkort hoort u hier meer over. Houd onze blog dus in de gaten…