Patiënten die een afspraak hebben in de polikliniek van AZ Alma krijgen vijf dagen op voorhand een sms die hen herinnert aan hun afspraak. Indien nodig, kunnen de patiënten nog tijdig hun afspraak verplaatsen. Dankzij deze ingreep wist AZ Alma het aantal gemiste afspraken merkbaar te verminderen.

Hoe kregen we dit voor elkaar?

  • Elke dag haalt AZ Alma uit het elektronisch patiëntendossier de afspraken op die bevestigd moeten worden.
  • De oplossing van Amaron zorgt voor de controle van de gsm-nummers en de tekstopbouw van de sms naargelang de discipline.
  • Vervolgens roept de oplossing de webservices aan van het cloudplatform dat de sms’jes uitstuurt.
  • Omdat er naast het telefoonnummer geen patiëntgegevens worden verstuurd of opgeslagen, is de privacy van de patiënt gegarandeerd.
  • Via de applicatie is het ook mogelijk om statistieken te genereren, bijvoorbeeld hoeveel bevestigingen er zijn uitgestuurd per discipline.

Heb je een specifieke vraag en ben je op zoek naar een oplossing die snel en veilig geïmplementeerd kan worden? Neem dan zeker contact met ons op!